Παρασκευή, 5 Οκτωβρίου 2012

Εκπαιδευτικό συμπόσιο για καινοτόμες πρακτικές στην εκπαίδευση των παιδιών της μειονότητας


Από το Πρόγραμμα «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη
02-10-2012

Εξαιρετικά ενδιαφέρον εκπαιδευτικό συμπόσιο από άποψη θεματολογίας αλλά και ομιλητών διοργανώνει το Πρόγραμμα για την «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη».
Το συμπόσιο έχει θέμα «Καινοτόμες πρακτικές στην εκπαίδευση των παιδιών της μειονότητας στη Θράκη» και θα πραγματοποιηθεί στην Κομοτηνή στις 5, 6 και 7 Οκτωβρίου 2012, στην αίθουσα εκδηλώσεων Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης (πρώην Νομαρχία).
Κατά την διάρκειά του θα παρουσιαστούν καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές για την εκπαίδευση των παιδιών της μειονότητας από συνεργάτες του προγράμματος και άλλους εκπαιδευτικούς που ανέπτυξαν πρωτοβουλίες με επιτυχή αποτελέσματα σε διάφορα σχολεία της Θράκης. Να σημειωθεί ότι η έναρξη του συνεδρίου θα γίνει στις 5 το απόγευμα της Παρασκευής.

«Το συμπόσιο είναι ένα βήμα διαλόγου ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων. Παρουσιάζει πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών σε διάφορα σχολεία που αλλάζουν την ατμόσφαιρα της τάξης, κινητοποιούν τα παιδιά να συμμετέχουν με ενδιαφέρον, να ψάχνουν δημιουργικά τη γνώση, να ενθουσιάζονται με τα ευρήματα, να βρίσκουν γοητευτική τη μάθηση», τονίζει αναφερόμενη στη διοργάνωση η επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος καθηγήτρια κ. Άννα Φραγκουδάκη σημειώνοντας ότι «παρουσιάζει τη δύναμη και αποτελεσματικότητα που έχει για τη μάθηση η πρόκληση στους μαθητές και τις μαθήτριες περιέργειας και ερωτημάτων για τη γνώση, η συμμετοχή στη συλλογική περιπέτεια εξεύρεσης της γνώσης, η χρήση της τεχνολογίας και η αναγκαία στην εποχή μας εκμάθηση πώς να ξεδιαλέγουν ανάμεσα στον καταιγισμό πληροφοριών, τη χρήσιμη και έγκυρη πληροφορία».

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης

Σύμφωνα με την κ. Φραγκουδάκη το συμπόσιο «αναδεικνύει ένα σπουδαίο συμπέρασμα, την πρωταρχική σημασία που έχει ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Ανάμεσα σε όλες τις ανάγκες ενός σχολείου, την υλικοτεχνική υποδομή, τα εκπαιδευτικά βιβλία και υλικά, τα αναλυτικά προγράμματα και όλα τα απαραίτητα για την εξασφάλιση της εκπαιδευτικής ποιότητας, τίποτα δεν φτάνει την πολύ μεγάλη σημασία που έχουν οι εκπαιδευτικοί και η καθημερινή τους πράξη, οι εκπαιδευτικοί πριν απ’ όλα είναι εκείνοι που μπορούν να μετατρέψουν τη μάθηση σε ελκυστική νοητική περιπέτεια, να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα των παιδιών, να ανεβάσουν την ποιότητα.
Στο συμπόσιο προβάλλει η πρωτοβουλία και το κίνητρο εκπαιδευτικών, που μέσα σε συνθήκες δύσκολες τόσο στην εκπαίδευση όσο και σε όλη την κοινωνία, αλλάζουν το τοπίο του σχολείου, μεταμορφώνουν τα παιδιά σε άτομα με υψηλό ενδιαφέρον για τη μάθηση, πράγμα που βελτιώνει σημαντικά τους μέσους όρους, παρασύροντας την επίδοση μιας τάξης προς τα πάνω».

Περιεχόμενα και στόχοι του συμποσίου

Εν κατακλείδι κατά την κ. Φραγκουδάκη τα περιεχόμενα και οι στόχοι του συμποσίου θα μπορούσαν να συνοψιστούν στις εξής φράσεις: «Ένας παράγοντας έναντι όλων των άλλων είναι ο σημαντικότερος και αποφασιστικότερος για την ποιότητα της εκπαίδευσης: ο/η εκπαιδευτικός». Είτε: «Καμιά αλλαγή και βελτίωση στο σχολείο δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς τον/την εκπαιδευτικό». Είτε: «Το μέλλον της κοινωνίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την εκπαίδευση των νέων γενεών της και η εκπαίδευση εξαρτάται σε μέγιστο βαθμό από τον/την εκπαιδευτικό».

Το πρόγραμμα του συμποσίου

Παρασκευή 5 Οκτωβρίου

17.00΄-17.30΄ Χαιρετισμοί
Καλλιόπη Σπανού, Συνήγορος του Πολίτη
Γιώργος Κελεσίδης, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Α. Μακεδονίας-Θράκης
Νίκος Παπαγεωργίου, Συντονιστής Μειονοτικής Εκπαίδευσης
Άννα Φραγκουδάκη, επιστημονική υπεύθυνη του «Προγράμματος για την εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη»

17.30΄-19.00΄ Πρoεδρείο: Ραλλού Μάκρα, Ευρώπη Πουρσανίδου

Το πολύπλευρο έργο των Κέντρων Στήριξης του Προγράμματος στη Θράκη
Χαρά Καραβία, Μαρία Κωνσταντινίδου

ΚΕΣΠΕΜ: χώροι δημιουργικής μάθησης
Μαρία Ζωγραφάκη

Φυσικές Επιστήμες, Γλώσσα και φιλαναγνωσία: διαφορετικό περιεχόμενο, κοινές μέθοδοι
Οζγέ Σαλήμ

Κατανοώντας τον εαυτό μου, χτίζω το μέλλον μου
Σεβάλ Οσμάν Ογλού

Παρεμβάσεις και υποστήριξη παιδιών με ασταθή φοίτηση και χαμηλές σχολικές επιδόσεις
Μαριάνθη Μπαΐρα, Αντωνία Πετρίδου, Γεωργία Χαμζαδάκη

Δουλεύοντας με τα νήπια «στην άκρη της πόλης»: παρεμβάσεις σε νηπιαγωγεία της περιοχής τέρμα οδού Άβαντος στην Αλεξανδρούπολη (9ο Νηπιαγωγείο Αλεξανδρούπολης)
Έφη Καρυπίδου, Φανή Μοκαϊτη

Συζήτηση
19.00΄-19.30΄ Διάλειμμα

19.30΄- 21.00΄ Προεδρείο: Μαρία Παπαμιχαήλ

Συμβαδίζοντας με τις προσδοκίες των γονέων και των σχολείων
Θεανώ Καλλινικάκη, Αγάπη Κανδυλάκη, Έλση Μαμαλικίδου

Η διαφορετικότητα των παιδιών και τα δικαιώματά τους (Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Κενταύρου)
Μιχαήλ Τσιραμπίδης

Ο Συνήγορος του παιδιού συζητεί με νέους της Θράκης
Γιώργος Μόσχος, Άννη Βασιλείου, Χαλήλ Μουσταφά, Πασχάλης Ξανθόπουλος, Ντιλέκ Χαμπίμπ

Συζήτηση

Σάββατο 6 Οκτωβρίου

Πρωινή Συνεδρία

9.30΄-11.30΄ Προεδρείο: Σμαρώ Αλεξάνδρου

Τα μαθήματα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: επιτεύγματα και υποχωρήσεις μιας δεκαετούς διδακτικής παρέμβασης στην εκπαίδευση των μαθητών της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης
Χαράλαμπος Σακονίδης

Τα Μαθηματικά στο πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας στο Γυμνάσιο (Γυμνάσιο Λαβάρων)
Αντιγόνη Μασιάλα

Πειραματική εφαρμογή της συνθετικής εργασίας «Το λάθος του γραμμωτού κώδικα» του Νέου Προγράμματος Σπουδών των Μαθηματικών με χρήση ψηφιακών εργαλείων σε μία συνεργατική πολυπολιτισμική τάξη (Γυμνάσιο Σουφλίου)
Ευάγγελος Φακούδης, Γεώργιος Ψυχάρης

Τα Μαθηματικά στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού υπολογιστή (Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Γλαύκης)
Ορχάν Αζήζ

Η σύμβαση-σχέση μεταξύ μαθητή και εκπαιδευτικού. Το πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας σε αντιστοιχία με το ωρολόγιο πρόγραμμα με αφορμή το μάθημα της Λογοτεχνίας (Γυμνάσιο Λαβάρων)
Ιωάννης Καλαϊτζής

Συζήτηση
11.30΄-12.00΄ Διάλειμμα

12.00΄-14.00΄ Προεδρείο: Χρήστος Αλεξόπουλος, Ευαγγελία Σεραφείμ

«Μια φιλία-δύο γλώσσες». Ενισχυτική Διδασκαλία στο μάθημα της Γλώσσας
Χρύσα Δούρου με τη συμμετοχή μαθητών από το 1ο, 3ο και 4ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης

Η Λενίτσα και η Μεγάλη Μάνα: διδάσκοντας Γλώσσα από την οπτική του φύλου (Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Γλαύκης)
Ελένη Παπαδοπούλου

Ενισχυτική Διδασκαλία στο μάθημα της Λογοτεχνίας.
Διδασκαλία των comics στην Α΄ Γυμνασίου (Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Σαπών)
Ελεονώρα Κατσαντούρα

Ποίηση και τραγούδι στην Α΄ Γυμνασίου (Γυμνάσιο Γλαύκης)
Μπενγκιούλ Μπουρμπούν

Διδακτικά Σενάρια: κλασικά παραμύθια (Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Σουνίου)
Βηθλεέμ Παπαδημητρίου

Τα παιδιά του Σπάρτακου: ένα μυθιστόρημα της Διδώς Σωτηρίου για το Σουφλί και τους ανθρώπους του (Λύκειο Σουφλίου)
Χρήστος Μπέντης, Μαρία Πατσιά

Συζήτηση

Απογευματινή συνεδρία

17.00΄-18.30΄ Προεδρείο: Χριστίνα Βαλσαμάκη, Κωνσταντίνος Μπαντίκος

Παιδαγωγικές και επιμορφωτικές παρεμβάσεις σε δημοτικά σχολεία της Θράκης για την υποστήριξη της ελληνομάθειας των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας
Χαρά Δαφέρμου, Μαρία Σφυρόερα, Ζωή Γαβριηλίδου, Σοφία Μώραλη με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών

«Le songe d’ Ulysse - Το όνειρο του Οδυσσέα». Μια διδακτική πρόταση με στόχο τη βιωματική και ενεργητική προσέγγιση της διδασκαλίας της Γαλλικής Γλώσσας (9ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης)
Αλεξάνδρα Λέφα

«Τα καγκουρό του βουνού»: παιδαγωγικές πρακτικές και εμπειρίες από τα κινητά ΚΕΣΠΕΜ
Αλεξάνδρα Ανδρούσου, Όλγα Κατσιάνη, Σταύρος Σταύρου

Μαθαίνουμε παίζοντας θέατρο
Παρουσιάζουν οι μαθητές του Γ4 (σχ. χρονιά 2011-12) Γυμνασίου Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης Σαπών:
Ιλκέρ Ραμαδάν Αμέτ, Αϊσέ Ρουστέμ, Χουσεΐν Σαδίκ, Μουσταφά Σαλή Αλή, Κενάν Σαλήμ Ογλού, Αϊλίν Χασάν Χουσεΐν και η υπεύθυνη καθηγήτρια Εύα Πολίτου

Συζήτηση
18.30΄-19.00΄ Διάλειμμα

19.00΄-21.00΄ Προεδρείο: Μιχαήλ Μαλαμίδης

ΜΑΤΙΑ της Γλαύκης: Περιοδικό των μαθητριών και μαθητών του Γενικού Λυκείου Γλαύκης
Γεώργιος Τσίμας, Απόστολος Βλαχάκης, Οζτσάν Κάλφα

Σελήνη, ο πιο κοντινός μας γείτονας. Οι μαθητές προσομοιώνουν την πτώση μετεωριτών στο σύστημα Γη-Σελήνη με απλά υλικά (Γυμνάσιο Σμίνθης)
Αλεξάνδρα Κίτσου

Κυνηγώντας το φεγγάρι (Γυμνάσιο Σμίνθης)
Διονυσία Ψυχογιού

Προβολή ταινίας
Χωρίς κουδούνι. Ανταλλαγή μαθητών Γενικού Λυκείου Γλαύκης και 4ου Γενικού Λυκείου Χανίων
Ιδέα και επιστημονική επιμέλεια: Κρέων Μάρκου και Γεώργιος Τσίμας
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Ζάχος

Συζήτηση

Κυριακή 7 Οκτωβρίου

10.00΄-11.30΄ Προεδρείο: Ελένη Δέδογλου

«Το Χουχουνάκι»: ένα πρόγραμμα διαμαθητικής επικοινωνίας ανάμεσα στην Ελλάδα και την Πολωνία με θέμα την τοπική κοινωνία και το σχολικό περιβάλλον (Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Σημάντρων)
Αναστασία Ορφανίδου

Δημιουργικό Εργαστήρι Νέων: αναζητώντας τ(ρ)όπο συνύπαρξης
Αϊσέ Κιρατζή, Σεβάλ Οσμάν Ογλού, Αλεξία Πασαδάκη

Κοινωνικές δεξιότητες για παιδιά δημοτικού στο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Ηλιόπετρας
Σμαράγδα Καρασιμοπούλου

Το πρόγραμμα Comenius στο Γυμνάσιο Νέου Ολβίου 2010-2012
Γεωργία Κίτσιου, Αντωνία Κοτσιμπού, Αρετή Μποφιλίου, Τζοβάννα Φωτακίδου, Φώτης Φωτιάδης

Συζήτηση
11.30΄-12.00΄ Διάλειμμα

12.00΄-14.00΄ Προεδρείο: Νέλλη Ζαφειριάδου

Πιλοτική Εφαρμογή εκπαιδευτικού υλικού του «Προγράμματος για την εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη»
Βασίλης Τσελφές

Δοκιμάζοντας νέες διδακτικές πρακτικές: ένα παράδειγμα από το μάθημα της Ιστορίας
Κωνσταντίνα Τσενέ

Πιλοτική Εφαρμογή στις Φυσικές Επιστήμες: αξιολογικά τεκμήρια (Γυμνάσιο Σμίνθης)
Αλεξάνδρα Κίτσου

Διδακτικά σενάρια και στιγμιότυπα: άνωση (1ο Γυμνάσιο Ξάνθης)
Σοφία Αναστασιάδου

Πιλοτική Εφαρμογή στο μάθημα της Λογοτεχνίας: καινοτόμες διδακτικές πρακτικές (Μειονοτικό Γυμνάσιο Κομοτηνής)
Μαρία Αλεξίου

Λογοτεχνία και fun…τασία (Γυμνάσιο Σμίνθης)
Αντώνης Στεργίου

Γιατί μαθαίνουμε τουρκικά; Μαθαίνουμε μόνο μια γλώσσα;
Ηρακλής Μήλλας και οι εκπαιδευτικοί:
Αλή Αχμέτ Χότζα, Μπουρτζού Γιαμάνσαβαστσιλάρ, Ζεκή Δεμιρτζή, Σουμεϊρά Ιδρίς, Μπελίν Κοτζά Μολλάογλου, Σωτηρία Μητακίδου, Φεϊμέ Ραφ Κιβιρτζίκ

Η διδασκαλία των ελληνικών σε ενήλικες στα ΚΕΣΠΕΜ
Μαρία Ζωγραφάκη

Εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία των ελληνικών σε ενήλικες
Άννα Ιορδανίδου

Μάθημα όχι πάθημα: παιδαγωγικές εμπειρίες από τα μαθήματα ελληνικών σε ενήλικες
Αθανασία Αλεξίου

Συζήτηση
14.00΄-14.30΄
Εκπαιδευτικοί και καινοτόμες πρακτικές στο σχολείο
Συζητούν εκπρόσωποι των Συλλόγων εκπαιδευτικών της Θράκης (Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αποφοίτων ΕΠΑΘ και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης)

Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής

Έκθεση εργαστηριακού υλικού και βίντεο στις Φυσικές Επιστήμες

Συντονισμός: Χρήστος Γκοτζαρίδης
Παρουσιάζουν:
Σοφία Αναστασιάδου (1ο Γυμνάσιο Ξάνθης)
Αλεξάνδρα Κίτσου (Γυμνάσιο Σμίνθης)
Σοφία Κυριαζοπούλου (3ο Γυμνάσιο Κομοτηνής)
Σωτήρης Βερανούδης (Ιεροσπουδαστήριο Κομοτηνής)
Κωνσταντίνος Ρίζος (2ο Γυμνάσιο Κομοτηνής)
Δώρα Παπαμαυρουδή )Εσπερινό Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης)

Έκθεση άλλου υλικού 

Πολυτροπικά κείμενα και η χρησιμότητά τους στην εκπαίδευση. Ένα project για το μάθημα της Γλώσσας (Γυμνάσιο Λαβάρων)
Μαρίνα Μουσίκα

«Τα παιδιά του μπαξέ». Βίντεο με αφετηρία μια θεατρική παράσταση στον Ήφαιστο (4ο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής)
Σενούρ Ιμπράμ, Ροδόπη Κωστοπούλου, Μαρία Σιδηροπούλου

Η έκθεση περιλαμβάνει και άλλα υλικά που συνοδεύουν τις παρουσιάσεις των συνέδρων

http://www.paratiritis-news.gr

Συντάκτης:Άννα Πατρωνίδου 
e-mail: paratiritis.patronidoy@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: