Πέμπτη, 23 Αυγούστου 2012

Σε ιδιώτες για 40 χρόνια η Εγνατία Οδός

Περίπου τρεις μήνες περιφερόταν στα υπουργικά γραφεία η απόφαση για τη μεταβίβαση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), η οποία δημοσιεύθηκε τελικά στις 10 Αυγούστου. 

Σύμφωνα με την απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων, η εκμετάλλευση του οδικού άξονα θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες για χρονικό διάστημα μέχρι και 40 χρόνια, ενώ στο πακέτο εντάσσονται και οι κάθετοι άξονες, κάποιοι από τους οποίους βρίσκονται υπό κατασκευή. 


Το ΤΑΙΠΕΔ θα αναζητήσει επενδυτές οι οποίοι θα αναλάβουν την εκμετάλλευση τόσο των διοδίων της Εγνατίας Οδού όσο και των κάθετων οδικών αξόνων που ξεκινούν από τους ανισόπεδους κόμβους Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας), Κορομηλιάς, Ιεροπηγής και Λαγκαδά - Σερρών καθώς και τα τμήματα που τη συνδέουν με τους μεθοριακούς σταθμούς Κρυσταλλοπηγής, Προμαχώνα και Ευζώνων. 

Στην ίδια απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αναφέρεται πως εκχωρείται στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων τόσο της Εγνατίας όσο και των καθέτων αξόνων και το δικαίωμα εκμετάλλευσης των υπαρχόντων και μελλοντικών Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και της χρήσης των παρόδιων εκτάσεων. 

Από την απόφαση δεν ξεκαθαρίζεται αν ο πανάκριβος οδικός άξονας θα παραχωρηθεί ενιαίος στους ιδιώτες ή θα τεμαχιστεί στα δύο ή στα τρία, όπως εισηγούνταν κάποιοι στην προηγούμενη κυβέρνηση.

Σε μελλοντικό χρόνο θα λυθεί και το πρόβλημα με τον πολύ υψηλό δανεισμό της Εγνατία Οδός Α.Ε. η οποία είχε φορτωθεί με δάνεια την περίοδο Σουφλιά. Σήμερα τα δάνεια της εταιρείας φτάνουν τα 700.000.000 και είχε υπάρξει πρόταση για μεταφορά τους σε άλλη εταιρεία, η οποία θα παραμείνει υπό τον έλεγχο του Δημοσίου. 

Το ΤΑΙΠΕΔ κατείχε ήδη τα δικαιώματα ψήφου του δημοσίου στις γενικές συνελεύσεις μετόχων της Εγνατίας Οδού. 

Μάλιστα, το αρχικό χρονοδιάγραμμα του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων προέβλεπε πως η διαδικασία παραχώρησης του οδικού άξονα θα ξεκινούσε στο δεύτερο εξάμηνο του 2012, όπως αναφέρεται και στο μνημόνιο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: