Πέμπτη, 5 Ιανουαρίου 2012

Η ΑΕΓΕΚ και επίσημα στο έργο Μάνδρα – Ψαθάδες

Αναλαμβάνει την εργολαβία από την έκπτωτη εταιρεία ΒΙΟΤΕΡ - Το έργο είχε ξεκινήσει από το 2004

Τα έργα στην Ελλάδα έχουν την δική τους ιστορία. Το ίδιο συμβαίνει και στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού Αρδάνιο – Ορμένιο, στο τμήμα Μάνδρα – Ψαθάδες. Το τμήμα Μάνδρα – Ψαθάδες ξεκίνησε στις αρχές του 2004, όμως η κατασκευή δεν τελείωσε ποτέ και επτά χρόνια μετά, το 2011, η Εγνατία Οδός ΑΕ κήρυξε έκπτωτο τον ανάδοχο της κατασκευής, την εταιρεία ΒΙΟΤΕΡ.
Την θέση της ΒΙΟΤΕΡ παίρνει η ΑΕΓΕΚ η οποία υποκαθιστά την ανάδοχο με την μέθοδο του επόμενου μειοδότη.
Η σύμβαση θα διαρκέσει περίπου 12 μήνες και μεγάλος στόχος είναι να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2012.
Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι το άλλο τμήμα, Αρδάνιο – Μάνδρα, μήκους 38 χλμ, βρίσκεται και αυτό υπό κατασκευή και αυτό με ανάδοχο εταιρεία την ΑΕΓΕΚ, με χρόνο ολοκλήρωσης το 2014.


Το μήκος του έργου είναι 14 χιλιόμετρα και στόχος της κατασκευής είναι η αναβάθμιση του οδικού άξονα και η μετατροπή του σε κλειστή οδό ταχείας κυκλοφορίας διατομής πλάτους 12/14 μ. με μία λωρίδα κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση.
Τα υπόλοιπα 72 χιλιόμετρα από τους Ψαθάδες (Διδυμότειχο) μέχρι το Ορμένιο είναι ολοκληρωμένα και λειτουργούν εδώ και χρόνια.
Το πρόβλημα με την παγωμένη εργολαβία από την Μάνδρα μέχρι τους Ψαθάδες είχε δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στην Εγνατία Οδό ΑΕ αλλά και πονοκέφαλο στο Υπουργείο Υποδομών που διάλεξε ηπιότερη λύση από την προκήρυξη νέου διαγωνισμού που θα καθυστερούσε και άλλο την πρόοδο του έργου.
Σύμφωνα με την Νομοθεσία όταν μία εργολαβία κηρύσσεται έκπτωτη, τότε δίνεται η δυνατότητα στον φορέα υλοποίησης να απευθυνθεί στους επόμενους μειοδότες κατά σειρά.
Αν π.χ ζητήσει από τον δεύτερο μειοδότη να αναλάβει το έργο αλλά εκείνος δεν αποδεχτεί την πρόσκληση τότε πάει στον τρίτο ή τέταρτο μέχρι κάποιος να αποδεχτεί την πρόσκληση και να αναλάβει την εργολαβία πάντα σύμφωνα με την δική του προσφορά και όχι με αυτή του αρχικού μειοδότη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: