Δευτέρα, 18 Ιουλίου 2011

«ΤΟ ΘΕΡΜΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ….. ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ»


Είναι πλέον, πάγια η τακτική του «Υπουργείου Παιδείας» να περνά μέτρα, νόμους και ότι άλλο θυμίζει τα παραπάνω σε περιόδους που ο λαός αναστενάζει κάτω από τη δυσβάστακτη οικονομική λαίλαπα, έτσι ώστε να μην αφουγκράζεται επακριβώς η κοινή γνώμη  τα «μαχαιρώματα» στην παιδεία και  γενικότερα στο μέλλον των παιδιών μας. 
     Πριν λίγες ημέρες ο Τομέας Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, κατήγγειλε την άνευ προηγουμένου έλλειψη συνείδησης και ευθύνης του Υπουργείου (θέατρο σκιών)Παιδείας, τονίζοντας πως, ενώ το καλοκαίρι είναι πάντοτε για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο χρόνος προετοιμασίας, ώστε το Σεπτέμβριο να ανοίξουν τα σχολεία με τα λιγότερα δυνατόν προβλήματα, έως σήμερα πολλά δεν έχουν γίνει, ενώ άλλα έγιναν σε λάθος κατεύθυνση.
Συγκεκριμένα:
  • Οι κρίσεις στελεχών διενεργούνται ανορθόδοξα. Προηγούνται οι κρίσεις των διευθυντών σχολικών μονάδων και έπονται των σχολικών συμβούλων. Το υπουργείο έκανε πίσω επιλεκτικά στις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, αφού πρώτα αναστάτωσε τους πάντες και αφού προηγουμένως διαβεβαίωνε ότι ο σχεδιασμός τους είχε γίνει με πολλή προσοχή και μελέτη αποτελώντας τομή για την εκπαίδευση.
  •  
 
  • Από το Δεκέμβριο έχει βγει στη διαβούλευση κείμενο που αναφέρεται στην πρόθεση του Υπουργείου να καταργήσει τα Γραφεία Εκπαίδευσης. Μέσα Ιουλίου και τίποτε δεν έχει προχωρήσει, ενώ είναι διάχυτη η ανησυχία ότι τα Γραφεία θα καταργηθούν από 31 Ιουλίου. Όμως, ούτε νομοθετική ρύθμιση έχει υπάρξει, ούτε είναι γνωστό πως και με ποιο τρόπο θα γίνει η κατάργηση, ούτε σε ποιους θα παραδώσουν οι Προϊστάμενοι Γραφείων, ούτε ποιος θα αναλάβει ως εκκαθαριστής αποδοχών των εκπαιδευτικών (σήμερα είναι οι προϊστάμενοι). Το διοικητικό σύστημα της εκπαίδευσης κινδυνεύει με κατάρρευση, πολλώ δε μάλλον όταν ταυτόχρονα γίνονται κρίσεις διευθυντών με την μία εγκύκλιο να διαδέχεται την άλλη και με την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών να κάνουν ενστάσεις και να προσφεύγουν στα διοικητικά δικαστήρια σχετικά με τρόπο μοριοδότησής τους.
  • Προωθούνται αλλαγές στην ύλη μαθημάτων και στο πρόγραμμα σπουδών στην Α΄ Λυκείου και εισάγονται νέα μαθήματα της Ερευνητικής Εργασίας (project), χωρίς να έχουν γίνει γνωστές στην εκπαιδευτική κοινότητα λεπτομέρειες του τρόπου εφαρμογής και αξιολόγησης. Ιδιαίτερα, μάλιστα, όταν το Υπουργείο έχει ανακοινώσει ότι το «μάθημα» αυτό θα συμμετέχει (πώς και με ποια βαρύτητα αλήθεια;) στο βαθμό πρόσβασης στα ΑΕΙ.
  • Η διαδικασία εκτύπωσης σχολικών βιβλίων είναι ανύπαρκτη και είναι σχεδόν βέβαιο ότι το Σεπτέμβριο τα βιβλία δεν θα είναι στα σχολεία.
  • Η Εισαγωγική Επιμόρφωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών πριν την έναρξη των μαθημάτων φαίνεται ότι θα παραμείνει μία ακόμη ανεκπλήρωτη εξαγγελία.
      Φυσικά, όλα  αυτά  δεν λέγονται απλά, στα πλαίσια μιας άγονης κριτικής, αλλά  για να χαραχτεί  ο δρόμος  για την εύρυθμη λειτουργία της εκπαίδευσης.
     Και συνεχίζει ο Τομέας Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας,  λέγοντας πως είναι αδιανόητο, μεσούσης της πρωτοφανούς κρίσης που αντιμετωπίζει η ελληνική οικογένεια, να έχουμε, από το Σεπτέμβριο σχολεία, που θα υπολειτουργούν ,μαθητές ανάστατους, χωρίς βιβλία ,χωρίς εκπαιδευτικούς λειτουργούς στη θέση τους.
   Για όλα αυτά φυσικά, προβληματίζονται και αγωνίζονται και τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών, μα δυστυχώς  οι αγώνες συνήθως συνθλίβονται στο κατώφλι του Υπουργείου του Δ.Ν.Τ..

   Ας ευχηθούμε λοιπόν , να ακούσουν και να εμπνευστούν  από  την «Γαλάζια» Παιδεία πριν το ολοκληρωτικό χτύπημα στην ελληνική Παιδεία (αν την γνωρίζουν) και  στους νέους μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: