Σάββατο, 17 Απριλίου 2010

«Γιατί οι άνδρες πληρώνουν για σεξ;»

Γιατί οι άνδρες επιλέγουν τον αγοραίο έρωτα; Η ερώτηση μπορεί να φαίνεται κουτή και να απαντάται με μια λέξη, όμως οι πολέμιοι της σωματεμπορίας λένε πως οι λόγοι είναι πραγματικά αρκετά σύνθετοι και αποτελούν το κλειδί για να κατανοήσουμε το μεταβαλλόμενο πρόσωπο της πορνείας στις μέρες μας. Γι’ αυτό δημιουργήθηκε μια συμμαχία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με στόχο την κατάργηση της σύγχρονης σωματεμπορίας, η οποία θεώρησε πως είναι πια καιρός να σταματήσουμε να ρωτάμε τις γυναίκες γιατί πωλούνται για σεξ, αλλά να ρωτήσουμε τους άνδρες γιατί αποφάσισαν να πληρώσουν για σεξ.

Για να διευκρινιστούν και να αναλυθούν αυτοί οι λόγοι, ψυχολόγοι διεξήγαγαν έρευνα σε διαφορετικές χώρες με συμμετέχοντες 700 άνδρες, ώστε να μάθουν γιατί αποφασίζουν να πληρώσουν για να κάνουν σεξ.

Τα μεγαλεία του τοπικού μπορντέλου ή της συνοικίας με τα κόκκινα φώτα ανήκουν στο παρελθόν. Με την πρόοδο του Ίντερνετ, ένα νέο είδος ανωνυμίας γεννήθηκε και μαζί της ένα συγκαλυμμένο επιχειρηματικό μοντέλο που αναμείχθηκε με τα κατά τόπους «σπίτια» και «επιχειρήσεις». Κάποιες διαφημίσεις στο Ίντερνετ καταχωρούνται από τις ίδιες τις κοπέλες και κάποιες από προαγωγούς που έχουν δίκτυο διακίνησης γυναικών-σκλάβων και τις εκμεταλλεύονται χρησιμοποιώντας απειλές, βία, ή και εξαναγκασμό. Οι ειδικοί λένε πως κάποιες φορές οι άνδρες-πελάτες δεν καταλαβαίνουν τη διαφορά, αφού σύμφωνα με κάποιους από τους συμμετέχοντες ο αγοραίος έρωτας δεν είναι τίποτα σπουδαίο, για την ακρίβεια «είναι σαν να παίρνεις μια μπίρα», ενώ άλλοι υποψιάστηκαν πως οι γυναίκες κρατούνταν παρά τη θέλησή τους.

Οι απαντήσεις ποικίλλουν. Συγκεκριμένα, στο Λονδίνο, ύστερα από δίωρες συνεντεύξεις με 103 άνδρες 18-70 ετών που απάντησαν σε αγγελία στην εφημερίδα, κάποιες εξηγήσεις ήταν οι ακόλουθες:

• «Η πορνεία είναι σαν τον αυνανισμό χωρίς να πρέπει να χρησιμοποιήσεις το χέρι σου.»
• «Τα λυπάμαι αυτά τα κορίτσια αλλά αυτό θέλω.»
• «Κοίτα, οι άνδρες πληρώνουν για γυναίκες επειδή μπορεί έτσι να έχουν ό,τι και όποια θέλουν. Πολλοί άνδρες πηγαίνουν σε πόρνες για να κάνουν μαζί τους όσα δεν ανέχονται να κάνουν οι αληθινές γυναίκες.»
• «Ζούμε στην εποχή του στιγμιαίου καφέ, του γρήγορου φαγητού. Αυτό είναι στιγμιαίο σεξ.»
• «Η πορνεία είναι το τελευταίο καταφύγιο για τους ανεκπλήρωτους ερωτικούς πόθους…είναι περισσότερο ασφαλές από το να ωθείσαι να κάνεις κακό σε κάποιον ή αντίστοιχα να είσαι τόσο χάλια που να τραβάς μαλ**** όλη μέρα.»

Δήμος Βύσσας:Ανησυχίες για τη Συνάντηση Νέων " Άρδας 2010 "

 Ανησυχούν οι κάτοικοι του Δήμου Βύσσας για  τη συνάντηση νέων στο φεστιβάλ του Άρδα .
Οι κάτοικοι πιστεύουν το φετινό φεστιβάλ " Άρδας 2010 " ότι θα είναι και το τελευταίο αφού ο Δήμος Βύσσας με το νέο χωροταξικό θα συνενωθεί με το Δήμο Ορεστιάδας .
Πιστεύουν ότι οι αρχές του Δήμου Ορεστιάδας δεν έχουν την πείρα να διοργανώσουν κάτι τόσο μεγάλο και επιτυχημένο ούτε να σηκώσουν το βάρος των εκδηλώσεων .
Ελπίζουν και κάνουν  έκλυση στη Νομαρχία Έβρου να αναλάβει από το 2011 τις υποχρεώσεις της απέναντι σε αυτή τη διοργάνωση γιατί ο  " Άρδας " όπως λένε χαρακτηριστικά δεν είναι μόνο για την διασκέδαση των νέων αλλά και για την αναβάθμιση της περιοχής μας  .



Η άποψη του blog , στο συγκεκριμένο θέμα είναι ότι :  οι κάτοικοι αλλά και οι αρμόδιοι που τόσα χρόνια διοργανώνουν το φεστιβάλ , θα μπορέσουν να δραστηριοποιηθούν και να αξιοποιηθούν από τον νέο μεγαλύτερο Δήμο Ορεστιάδας . Δεν νομίζουμε ότι συμφέρει κανέναν όχι μόνο στην Ορεστιάδα αλλά και στον Έβρο γενικότερα  να σταματήσει το φεστιβάλ του " Άρδα " και φυσικά δεν φανταζόμαστε ότι θα αποκλειστούν άνθρωποι με πείρα και όρεξη για προσφορά σε οποιονδήποτε Δήμο . Δεν σημαίνει δηλαδή ότι επειδή η Βύσσα θα συνενωθεί με την Ορεστιάδα ότι θα πάψουν και οι δραστηριότητες θεσμών και ανθρώπων .

souflievros

Πρόταση : Βιβλίο - Ο εραστής η μέλισσα κι ένα μικρούλη " αχ "

Από τον Γιάννη Φιλιππίδη


.
Ένα μυθιστόρημα ξεκινάει όταν έχουμε κάτι καινούργιο να πούμε, εκκινείται από ένα γεγονός, ένα σεισμό ή έναν έρωτα. Αγκαλιάζει μια χούφτα ανθρώπους να τους πάει παρακάτω στο χρόνο, τους ψιθυρίζει μυστικά από το μέλλον, αλήθειες που αποφεύγουν, προβλήματα που τους δυσκολεύουν, χαρές και γέλια που τους παρηγορούν με τον πιο απρόσμενο τρόπο.
.
Μπορεί ένα βιβλίο να αποτυπώσει την πραγματική ζωή; Μια χαρά μπορεί. Και να προχωρήσει δυο βήματα πιο πέρα τα καταφέρνει εξίσου, να την υπερβεί. Είναι ικανό να λύσει τους κόμπους μέσα μας, να ομολογήσει καινούργιους έρωτες, ν’ απελευθερώσει την καλή μας ψυχή.
.
Και ποια πρόσωπα πρωταγωνιστούν; Αυτά ακριβώς που μας αφορούν. Όσα συναντούμε ή όσα θα θέλαμε να γνωρίσουμε. Αυτά που θα θέλαμε να μας αγαπήσουν πολύ. Όσα μοσχοβολάνε φιλότιμο κι έχουν την όρεξη να μας περιγράψουν το πως. Πως γίνεται η ζωή σε μια πόλη σαν την Αθήνα ομορφότερη. Πως μαθαίνουμε να μη προσπερνούμε ο ένας τον άλλον στην ταχύτητα που αναπτύσσει η ανάγκη της επιβίωσης κι η προσπάθειά μας να πραγματοποιήσουμε όσα ονειρευτήκαμε. Ή τουλάχιστον αρκετά απ’ αυτά.
.
Μπορεί ένα μικρούλι «αχ» που ακούστηκε πριν δέκα χρόνια να μας ενδιαφέρει; Φυσικά, αφού είναι ο ίδιος αναστεναγμός
με τον σημερινό μας κι όμοιος μ’ αυτόν που θα γεννηθεί αύριο κι εσαεί. Η όμοια χαρά, η λαχτάρα για το καλύτερο, η ελπίδα κι ο φόβος μας, το ένστικτο και το συναίσθημα, η ενοχή μας κι η αθωωτική ανακούφιση. Ένα «αχ» καινούργιο και παλιό στα χρόνια που μετράνε αριθμούς και προσδοκίες. Αυτά που ξεχνάμε κι όσα επιλέγουμε για να χρωματίσουμε τη ζωή, που αφήνει σε μας μια τέτοια πρωτοβουλία.
.
Τι κρύβει τελικά μια σκόρπια στον καιρό μυθιστορία; Μουρμουράει απρόσμενα μυστικά, αποκωδικοποιεί διάλογους πλημμυρισμένους χιούμορ, την επιθυμία των χάρτινων ηρώων να κρίνουν το Παρόν που διαρκεί. Να οδόσημάνουν τη διαδρομή σε όσα μπορούμε ν’ αλλάξουμε όταν θέλουμε. Όποια στιγμή τ’ αποφασίσουμε.
Γιατί καταφέρνει να γίνει αυτό μ’ ένα βιβλίο κι όχι ένα άλλο μέσο; Γιατί ένα πεζογράφημα είναι έντιμο απέναντί μας. Δε διεγείρει το φόβο μας, δε πουλάει προϊόντα, δεν εκφράζει συγκεκριμένα συμφέροντα, δε μας οδηγεί στην πλήξη.
.
Είναι μονάχα καλός φίλος μας. Ένας καινούργιος φίλος που θα κρατήσουμε ευχάριστα στη μνήμη. Μια ξεχωριστή συντροφιά που θα χρωματίσει τις στιγμές μας με τρόπο μη αναμενόμενο. Γιατί πριν γίνει μυθιστόρημα, ήταν απλώς ένας άνθρωπος. Ένας για λογαριασμό όλων όσων διαβάσουμε. Μια αγκαλιά πλήκτρα κι ένα γελαστό βλέμμα, που χάζευε ένα απριλιάτικο μεσημέρι την ελληνική λιακάδα από ένα ανοιχτό παράθυρο. Και θέλησε να την ζωγραφίσει σωστά, ακριβοδίκαια.
.

info: Ο Γιάννης Φιλιππίδης απέκτησε την πρώτη του γραφομηχανή στα οχτώ του χρόνια, σπούδασε υποκριτική κι εργάστηκε σαν ηθοποιός και σαν ερευνητής αγοράς. Από τις εκδόσεις Άγκυρα κυκλοφορούν δυο μυθιστορήματά του: «Η μυρωδιά σου στα σεντόνια μου» και «Ο εραστής, η μέλισσα κι ένα μικρούλι “αχ”».
_____________________________________________
Momento Περιοδικό για την Τέχνη και τον Πολιτισμό • τεύχος 12


 filippidisyannis.blogspot.com

Ο αγωγός Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη.. Μύθοι και Αλήθειες..

 Επίκαιρο όσο ποτέ , ένα άρθρο του Σωτήρη Κούκιου από το Σεπτέμβριο του 2009


Μύθος 1 : Ο αγωγός μας βάζει στον γεωπολιτικό χάρτη της περιοχής ως παίκτη.

Ναι θα μπορούσε να είναι αλήθεια. Πότε όμως ; Σίγουρα όχι αφήνοντας την διαχείριση του αγωγού σε μια κοινοπραξία που ο λόγος μας και ο ρόλος μας θα είναι μηδαμινός ή έστω περιθωριακός. Η συμφωνία όπως έχει δημοσιευθεί μόνο ισχυρό ρόλο δεν επιφυλάσσει στην χώρα μας. Και η βιασύνη και υπερβολική σπουδή της ΝΔ να υλοποιήσει έστω και ένα μεγάλο έργο μας έχει οδηγήσει στην αναγκαιότητα νέου διπλωματικού μαραθώνιου. Να προσθέσω εδώ ότι ακόμα και αν γινόταν η κοινοπραξία με εξασφαλισμένα τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου, η παράλληλη υλοποίηση άλλων έργων θα μείωνε κατά πολύ την “σπουδαία” γεωπολιτική σημασία του έργου.

Μύθος 2 : Τα οφέλη για την περιοχή είναι πολλαπλά.

Αυτό πραγματικά δεν μπορώ να το καταλάβω. Γιατί η απάντηση είναι ανάλογα με το τι βλέπει κανείς ως “όφελος”. Πάντως τα 30 εκατομμύρια ευρώ ετησίως ως εισόδημα για την χώρα, μόνο σημαντικό όφελος δεν είναι. Γιατί η παράλληλη υποβάθμιση του τοπίου, η μείωση του τουρισμού, η σταδιακή μόλυνση των υδάτων και ο κίνδυνος καταστροφής της βιοποικιλότητας των προστατευμέ΄νων περιοχών, αντισταθμίζουν αυτό το όφελος και το καθιστούν μικρό έως και ασήμαντο. Σίγουρα δεν ξέρω πολλούς να πηγαίνουν διακοπές στην Ελευσίνα ή τον Ασπρόπυργο…!  Σε επίπεδο δε απασχόλησης ή αύξησης της εμπορικής δραστηριότητας, το όλο έργο μου θυμίζει παλιές καλές σοβιετικές εποχές… Δημιουργείται ένα peak απασχόλησης και με το τέλος του έργου μένεις με περισσότερα προβλήματα από αυτά που έλυσες. Το ξαναλέω μια βόλτα στον Ασπρόπυργο αρκεί.

Μύθος 3 : Δεν πρόκειται το έργο να θίξει περιβαλλοντικά την περιοχή.

Αυτό τώρα και αν είναι μύθος. Γιατί θέτω το ερώτημα : Πόσα πλοία χωρητικότητας χιλιάδων τόνων το καθένα θα έρχονται την μέρα; Ο αγωγός που θα καταλήγει; Από ποιές περιοχές θα περνά; Θα υπάρξει αυξημένη οδική κίνηση μεγάλων επίσης φορτηγών; Θα υπάρξει αύξηση περιβαλλοντικών ατυχημάτων; Θα γίνουν αποθήκες βιομηχανικού χαρακτήρα; Θα υπάρξει επιβάρυνση σε ρύπους στα ύδατα; Θα υπάρξει επιβάρυνση θορύβων και άλλων αέριων ρύπων; Νομίζω πιο ακριβές είναι να πούμε ότι σίγουρα θα ρυπάνει αλλά όχι πολύ. Αλλά και εδώ πρέπει να ορίσουμε το πολύ και το λίγο. Σε μια περιοχή που ήδη ρυπαίνεται από την έλλειψη περιβαλλοντικής συνείδησης στον ποταμό Έβρο από τους Βούλγαρους. Πρόβλημα που το ξέρουμε όλοι.

Μύθος 4 : Οι πολίτες του Έβρου θέλουν το έργο.

Οι πολίτες του Έβρου δεν ξέρουν τις λεπτομέρειες του έργου και κανείς δεν τους έχει πει όλη την αλήθεια. Όχι κακοπροαίρετα. Αλλά γιατί και κανείς δεν έχει πει την αλήθεια και δεν έχει ακόμη κατατεθεί ολοκληρωμένη περιβαλλοντική μελέτη ώστε να την κρίνουμε όλοι μας. Και όταν λέμε μελέτη και χωρίς να κάνω τον ειδικό, εννοούμε όχι ένα κείμενο που θα εκπονηθεί σε 2 μήνες!!! Εννοούμε ένα κείμενο εξαντλητικό, πραγματικά τεχνολογικά προηγμένο με αδιαμφισβήτητη επιστημονικη΄εγκυρότητα. Αυτό ακόμα δεν το έχουμε δει. Άρα πιο ακριβές θα ήταν να πούμε ότι κατ αρχήν δεν υπάρχει αντίρρηση για ένα έργο που αποδεδειγμένα θα εξασφάλιζε τα περίφημα “οφέλη” και τουλάχιστον δεν θα κατέστρεφε αλλά θα βελτίωνε.

και οι αλήθειες :

1η Αλήθεια : Η ανάπτυξη της περιοχής είχε μέχρι σήμερα πάρει έναν δρόμο. Την είσοδό της σε έναν τουρισμό ποιότητας και υψηλών εισοδημάτων. Ποτέ όμως δεν έγινε σοβαρή συζητήση πως θα επιτευχθεί αυτό. Πως θα βρεθούν οι πόροι και οι άνθρωποι για την τουριστική της προβολή. Έχω συναντήσει ένα σωρό άσχετο κόσμο να μιλάει ως ειδικός αλλά ποτέ δεν έγινε και μια προσπάθεια σε επαγγελματική βάση με υψηλά standards. Και δεν είναι θέμα απόδοσης ευθυνών σε πρόσωπα. Αλλά είναι μια γενικότερη αδυναμία της τοπικής πολιτικής.

2η Αλήθεια : Στο πλαίσιο μιας πράσινης πολιτικής είναι πολύ δύσκολο να εντάσσονται ρυπογόνα έργα στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της χώρας. Για να γίνει αποδεκτό το έργο Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη, θα πρέπει να υπάρξει στην μελετητική του φάση μια ανεξάρτητη αρχή, που θα έχει την επιστημονική εγκυρότητα και το κύρος να μας παρουσιάσει τα αποτελέσματα, τα οφέλη και τις παρενέργειες. Οι έμμισθοι σύμβουλοι της κοινοπραξίας δεν κάνουν κανέναν μας να κοιμάται ήσυχα!!!

tempel or rebel 

Στα εργαστήρια των αρχαιολόγων τα ευρήματα του Τυχερού

Ευρήματα, τα οποία τοποθετούνται χρονικά στη Ρωμαϊκή ή Βυζαντινή περίοδο, είναι αυτά τα οποία έφερε στο φως κατά τη διάρκεια των εργασιών στον κήπο του σπιτιού του κάτοικος του Τυχερού, πριν από λίγες ημέρες. Το σημείο όπου βρέθηκαν οι ανθρώπινοι σκελετοί και τα τέσσερα βραχιόλια επισκέφθηκε το πρωί της Παρασκευής ο αρχαιολόγος της ΙΘ' ΕΠΚΑ κ. Κουτσουμανής Ματθαίος ο οποίος δήλωσε: « πρόκειται για ένα γυναικείο λακκοειδή τάφο, ο οποίος τοποθετείται χρονικά από τα Ρωμαϊκά μέχρι και τα Βυζαντινά χρόνια, χωρίς όμως μέχρι αυτή τη στιγμή να μπορούμε να δώσουμε την ακριβή περίοδο».
Ο επιστήμονας προσθέτει «Εμείς,σήμερα παραλάβαμε δύο χάλκινα και δύο γυάλινα βραχιόλια. Δεν μπορούμε να χρονολογήσουμε, αλλά μπορούμε να πούμε πως τοποθετούνται από τα Ρωμαϊκά μέχρι τα Βυζαντινά χρόνια, μπορεί να μιλάμε δηλαδή για 2 ή 4ο αιώνα μ.χ. Πρέπει να καθαριστούνε για να μπορούμε με ακρίβεια να πούμε την περίοδο στην οποία ανήκουν».

Βιβλιοπαρουσιάσεις : "Αειφόρος Πόλη- Η Αλεξανδρούπολη του 2020"

Παρουσίαση του βιβλίου του Γιάννη Λασκαράκη "Αειφόρος Πόλη - Η Αλεξανδρούπολη του 2020". 

Σάββατο 24 Απριλίου 2010 και ώρα 7 το απόγευμα στο Ξενοδοχείο Θράκη Παλλάς .
 


Το βιβλίο θα παρουσιάσουν :
Ο πρώην δήμαρχος Καλαμάτας και πρώην υπουργός πολιτισμού Σταύρος Μπένος, ο Δημοσιογράφος Γιάννης Τζανετάκος, ο χωροτάκτης-πολεοδομόμος Κώστας Πορτοκαλίδης και η δημοσιογράφος Μυρσίνη Λιοναράκη.
Αποσπάαματα απο το βιβλίο θα διαβάσει η ηθοποιός Μαρία Παπαδοπούλου.
Θα ακολουθήσει διάλογος για το σχέδιο "Καλλικράτης".
Την παρουσίαση θα διευθύνει ο Καθηγητής Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Κώστας Λαλένης.

Η «Αειφόρος πόλη» είναι ένα μυθιστόρημα «δημοτικής φαντασίας» , αλλά και μια αισιόδοξη εφικτή προοπτική, δοσμένη μέσα από τη ματιά πέντε νέων επιστημόνων που μας έρχονται από το μέλλον και περιγράφουν μια εντελώς διαφορετική Αλεξανδρούπολη, μια συνειδητοποιημένη κοινωνία και μια δημοτική αρχή που ασκεί πολιτική με τόλμη, ευαισθησία και φαντασία.
Βιώνουν μια αειφόρο πόλη που “πάλλεται” σε όλους τους τομείς και που μέσα από ένα παθιασμένο στροβιλισμό κατακτάει καθημερινά, με μέθοδο και ρεαλισμό τους στόχους που θέτουν οι πολίτες , το Δημοτικό Συμβούλιο και ο Δήμαρχος.
Παράλληλα, μέσα από το βιβλίο αναδύεται , σε αδρές γραμμές , ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για το αύριο , ένα λυρικό ποίημα για την πόλη που αγαπάμε , αλλά και μια κραυγή αγωνίας για το μέλλον της Αλεξανδρούπολης…

Ρενταρή για χωροταξικό και Καλλικράτη .

Συμφώνησαν όλοι οι Βουλευτές στο 4 + 1 .
Αφού κατέθεσαν όλες τις προτάσεις και όλους τους προβληματισμούς  των πολιτών στο Υπουργείο Εσωτερικών δηλώνει η κυρία Ρενταρή στον ραδιοφωνικό σταθμό Σφαιρικό , αποφασίστηκε απο το Υπουργείο το 4 + 1 Δήμοι στον Νομό Έβρου . Δεσμευτήκαμε να μη ανακοινώσουμε τίποτα , επειδή μπορεί μέχρι το τέλος ίσως να γίνουν κάποιες αλλαγές , οπότε και θα περιμένουμε δυο μέρες ακόμα να ανακοινωθεί επίσημα από την Κυβέρνηση .  Η πληροφορία που έδωσε η κυρία Ρενταρή ήταν ότι το  χωροταξικό για την περιοχή μας θα κινηθεί στις παλιές επαρχίες με μικρές ίσως αλλαγές συν τη νήσο Σαμοθράκη . Επίσης τονίζει ότι δεν θα υπάρχει Δήμος κάτω από 10.000 κατοίκους . Αν βέβαια λέει η κυρία Ρενταρή στο σχεδιασμό γίνει κάποιο λάθος , τότε με εθελούσιες συνενώσεις θα προσπαθήσουμε να διορθώσουμε την κατάσταση .

souflievros

Ερώτηση Δερμεντζόπουλου για τη στήριξη των κτηνοτρόφων του Έβρου

Τη στήριξη των κτηνοτρόφων του Έβρου, που επλήγησαν από τις πρόσφατες πλημμύρες, ζητά ο βουλευτής Έβρου, Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς την υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ο κ. Δερμεντζόπουλος εκτιμά ότι τα νερά δεν πρόκειται να υποχωρήσουν γρήγορα από τα βοσκοτόπια, προκαλώντας την οικονομική καταστροφή των κτηνοτρόφων που θα αναγκαστούν να αγοράζουν ζωοτροφές ενώ δεν έχουν λάβει ακόμη το σύνολο των επιδοτήσεων του 2009, που τους οφείλονται. Καταλήγοντας ζητά τη λήψη μέτρων για την άμεση οικονομική ενίσχυση των κτηνοτρόφων, κυρίως του δήμου Φερών, προκειμένου να μπορέσουν να συντηρήσουν τα ζώα που εκτρέφουν και να αντιμετωπίσουν τις ζημιές που έχουν υποστεί από τις πλημμύρες.

Εξηγήσεις από τη Βουλγαρία θα ζητήσει η Κομισιόν για τη ρύπανση της λεκάνης απορροής του Έβρου…

Εξηγήσεις από τις Βουλγαρικές αρχές θα ζητήσει η Κομισιόν για τη ρύπανση της λεκάνης απορροής του Έβρου στη Βουλγαρία και ιδιαίτερα των παραποτάμων Τσεπελάρσκα, Τοπολνίτσα, και Μεντέτσκα, στο πλαίσιο της εφαρμογής της οδηγίας για τα νερά, ενώ δεν αποκλείεται και το ενδεχόμενο να προβεί σε λήψη μέτρων, εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο. Αυτά αναφέρονται στην απάντηση του Επιτρόπου Περιβάλλοντος, Γιάνεζ Ποτότσνικ, στις σχετικές ερωτήσεις που είχε καταθέσει για το θέμα ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πρασίνων, Μιχάλης Τρεμόπουλος. Ο αρμόδιος Επίτροπος σημειώνει συγκεκριμένα στην απάντησή του ότι «η Επιτροπή έχει υπ’όψιν της το πρόβλημα και ότι θα αποφασίσει κατά πόσον χρειάζεται η λήψη μέτρων, βάσει της απάντησης των Βουλγαρικών αρχών». Σχολιάζοντας την απάντηση, ο κ. Τρεμόπουλος δήλωσε πως «αυτή δείχνει ότι οι εξορυκτικές δραστηριότητες στη Βουλγαρία δεν λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και των υδάτινων αποδεκτών», ενώ σημειώνει ιδιαίτερα ότι το θέμα αφορά άμεσα την Ελλάδα, καθώς, όπως υπογραμμίζει, «το περιβάλλον δε γνωρίζει από σύνορα». Δεν απόφυγε, ωστόσο, να θυμίσει ότι «και στη χώρα μας υπάρχουν σοβαρά ζητήματα με εξορυκτικές επιχειρήσεις και με τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις».

ert

Σαν σήμερα :

  • 1937: Ο Ντάφι Ντακ κάνει το κινηματογραφικό του ντεμπούτο.
  • 1944: Διαρκούσης της γερμανικής κατοχής, δυνάμεις του ΕΛΑΣ εκτελούν στο Κλήμα Δωρίδος τον δημοκρατικό αξιωματικό Δημήτριο Ψαρρό και διαλύουν την αντιστασιακή του οργάνωση ΕΚΚΑ και το στρατιωτικό της σκέλος. Το έγκλημα αυτό προκάλεσε τον γενικό αποτροπιασμό.
  • 1961: Αρχίζει η αμερικανικής εμπνεύσεως «Επιχείρηση του Κόλπου των Χοίρων», με σκοπό την ανατροπή του Φιντέλ Κάστρο.
  • 1961: Ο Μάνος Χατζιδάκις βραβεύεται με Όσκαρ τραγουδιού για «Τα Παιδιά του Πειραιά», που έγραψε για την ταινία του Ζιλ Ντασέν «Ποτέ την Κυριακή».
  • 1964: Οι πρώτοι Έλληνες στρατιώτες της μεραρχίας που προορίζεται να ενισχύσει την άμυνα της Κύπρου φτάνουν μυστικά στη Μεγαλόνησο.
  • 1967: Οι Rolling Stones στην Αθήνα. Δίνουν συναυλία στο γήπεδο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, η οποία έχει άδοξο τέλος.
  •  
  • 1863:Γεννιέται ο  Κωνσταντίνος Καβάφης, ποιητής. [θαν. 29/4/1933]
  • 1935: Γεννιέται ο  Θεόδωρος Αγγελόπουλος, διεθνούς φήμης Έλληνας σκηνοθέτης. («Ο Θίασος»)
  • 2003: Πεθαίνει ο Γιάννης Λάτσης, εφοπλιστής.
Ένα απόσπασμα απο την Ιθάκη του Κωνσταντίνου Καβάφη . ( 1911 ) 

Η Ιθάκη σ'έδωσε τ' ωραίο ταξείδι.
Χωρίς αυτήν δεν θάβγαινες στον δρόμο.
Άλλα δεν έχει να σε δώσει πια.
Κι αν πτωχική την βρεις, η Ιθάκη δε σε γέλασε.
Έτσι σοφός που έγινες, με τόση πείρα,
ήδη θα το κατάλαβες οι Ιθάκες τι σημαίνουν.